اداره کل امور شاهد و ایثارگر دانشگاه تهران
ارتباط با ما پیوندها پرسش‌های متداول صفحه اصلی
 
 

     

انا لله و انا الیه راجعون ـ درگذشت عزیزان هموطن در اثر وقوع زلزله شامگاه یکشنبه را تسلیت عرض نموده وبرای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت مینماییم

اداره کل امور شاهد و ایثارگر دانشگاه تهران

  

               

                                            

    

    

 کانال تلگرام اداره کل امور شاهد و ایثارگر 

زهرا ترکاشوند
نام و نام خانوادگی: زهرا ترکاشوند

عضو هئت علمی دانشگاه تهران

مرتبه علمی: استادیار پایه 6

گر... [ ادامه ]

کتاب پرتوی از عظمت امام حسین (ع)

کتاب تفسیر سوره محمد صلی الله علیه و آله

سیره پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله

 
بازگشت

مراقبت از بدن در برابر استرس و اضطراب  (01/05/1396)

بهتر است به خود زیاد استرس وارد نکنید چون موجب بروز بیماری های مختلف در بدنتان خواهید شد. علت دقیق ابتلا به اختلال اضطرابى هنوز ناشناخته است. با این حال تحقیقات زیادی در مورد انجام اقدامات مختلف برای کاهش سطوح اضطراب انجام شده است.

مطالعات نشان می دهد که مداخلات زودهنگام برای از بین بردن نشانه های اضطراب در کودکان، از ایجاد مشکلات بلند مدت ناشی از این اختلال پیشگیری می کند.

در اینجا راهکارهای مختلف برای جلوگیری از اضطراب و مشکلات ناشی از آن معرفی شده اند:

تسکین استرس با ورزش:

اگر شما در حال تجربه علائم استرس هستید، ورزش کنید. پیاده روی، یوگا، پیوستن به کلاس ها و سالن های ورزشی و … در کنار روی آوردن به سرگرمی های خاص که به شما احساس بهتر و آرام تر می دهد، عالی ترین راه برای کاهش سطح استرس است.

ورزش به کاهش هورمون های استرس و افزایش هورمون هایی که باعث ایجاد احساس خوب در انسان می شوند، کمک می کند. بعلاوه آن خلق و خوی شما را بهبود می بخشد و از نگرانی های روزانه دور می نماید.

خوب غذا خوردن:

یک رژیم غذایی سالم به شما احساس بهتر جسمی و روانی می دهد. اگرچه انتخاب غذایی خاصی برای از بین بردن استرس وجود ندارد اما روی آوردن به طیف گسترده ای از غذاهای تازه و سالم، میوه ها و سبزیجات، غلات سبوس دار، اجتناب از فرآورده های پرچرب، شیرینی ها و … خالی از لطف نیست.

ویتامین ب بخورید:

برای جلوگیری از استرس مصرف ویتامین ب را شروع کنید. هر ۸ نوع ویتامین ب عملکرد صحیح مغز و سیستم عصبی را ارتقا می دهند و همچنین به افزایش آرامش و مبارزه با استرس و خستگی کمک می کنند. در واقع، کمبود ویتامین ب در بدن می تواند باعث تحریک پذیری (حساسیت بیش از حد)، افسردگی و بی تفاوتی شود. از غذاهای غنی از این ویتامین شامل غلات سبوس دار، لوبیا، نخود، بادام زمینی، اسفناج، کلم پیچ، آووکادو، سیب زمینی، موز، حبوبات، تخم مرغ و محصولات لبنی استفاده نمایید.

اجتناب از رفتارهای ناسالم:

توتون و تنباکو، مواد مخدر، و الکل که اغلب به عنوان مسکن های استرس و اضطراب به اشتباه شناخته شده اند، در واقع خسارات جسمی فراوانی وارد می کنند. کافئین بیش از حد نیز می تواند منجر به افزایش سطح اضطراب شود. اگر شما به این رفتارهای ناسالم اعتیاد دارید، به پزشک خود در مورد شیوه های مناسب ترک و پیوستن به گروه های پشتیبانی مشورت کنید.

خواب کافی:

هر فرد باید ۸ ساعت در روز بخوابد. اگر بیشتر یا کمتر از این مقدار بخوابید نه ‌تنها نسبت به تاثیرات استرس حساسیت بیشتری از خود نشان می‌ دهید بلکه تمام روز دچار تندخویی می‌ شوید
اداره کل امور شاهد و ایثارگر دانشگاه تهران

شنبه    27 آبان 1396

معرفی اداره کل

اخبار

اطلاعیه‌ها

شهدای دانشگاه

کانون علمی - فرهنگی ایثار

کتابخانه الکترونیکی

گالری

تالار گفت و گو

قوانین، آئین‌نامه‌ها و مقررات

فرم‌های ضروری

عضویت در سایت

 
 

کلمه رمز خود را فراموش کرده‌ام

دومین کارگاه آموزشی ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه تهران با عنوان «توانمندسازی و هدایت تحصیلی» برگزار گردید.

برگزاری جلسه مشترک مسئولین اداره کل امور دانشجویان و کارکنان شاهد و ایثارگر دانشگاه و هیأت رئیسه پردیس فارابی

اولین کارگاه آموزشی ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه تهران با عنوان «توانمندسازی و هدایت تحصیلی» برگزار گردید.

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره تاریخ ثبت ‌نام آزمون ورودی دوره دکتری (نیمه‌متمرکز Ph.D) سال 1397

هزاران گام در راه است و دل مشتاق و من حیران

فراخوان عضویت در کانون علمی – فرهنگی ایثار دانشجویان شاهد و ایثارگر

فراخوان مسابقه فرهنگی" دل‌نوشته‌های یادگاران شهود عشق"

نمایشگاه عکس روایت اربعین

13 آبان

مدیر کل دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه جامع علمی کاربردی به خیل شهدا پیوست

اداره کل امور شاهد و ایثارگر دانشگاه تهران
   

shahed@ut.ac.ir

 

كليه حقوق اين وب‌سايت متعلق به اداره کل امور شاهد و ایثارگر دانشگاه تهران است